Gümüş Pomfret için görkemli bir çözüm | Mumbai Haberleri

NaturalMess

Member
Gümüş pomfret, adını renginden alıyor ancak Mumbai’de fiyatının hızla arttığı göz önüne alındığında, bunun değerli bir metal olduğunu varsaymak yanlış olmaz. Tanınmış bir catering firmasına göre şu anki fiyat şu şekilde: ₹Kilo başına 1.700-2.000. Kilo başına iki adet makul büyüklükte pomfret ile ₹Tanesi 850-1000. Fiyatlar her yıl düzenli olarak arttı. 2010 yılında bu fiyat ₹Kilo başına 900-1.100; Bundan beş yıl önce de böyleydi ₹Talebin en yüksek olduğu dönemde kilo başına 1.400.


BONUS
Bakan Sudhir Mungantiwar Pazartesi günü Kisan kredi kartıyla ilgili ulusal bir konferans sırasında gümüş pomfreti Maharashtra’nın ‘devlet balığı’ olarak ilan etti. ((TEMSİLCİLİK RESİM))


Gerçek şu ki, orta ve büyük boyutlardaki pomfretleri bulmanız pek olası değildir; burada, orta kemikten çok temiz bir şekilde düşen tereyağ gibi yumuşak etlerinin tadını gerçekten çıkarabilirsiniz. Pomfret’in keyfinin büyük kısmı, güzelce pullanan ve iğne kemiği olmayan dokusundan gelir. Ton balığı veya orfoz gibi diğer etli balıklar pişirildiğinde çok sertleşebilir, ancak pomfret yumuşak kalır. Bu yüzden bir adı da tereyağlı balıktır.

Bugünlerde çoğu zaman aslında sadece kesmeye ve köride pişirmeye uygun olan küçük balıklarla yetinmek zorundasınız. Her zaman iyidir ama daha büyük balık yemenin eğlencesinden yoksundur. Muz yaprağında yeşil Hint turşusu ile buharda pişirilmiş pomfret’in Parsi spesiyalitesi olan Patra-ni-macchi, özenle baharatlı etin tadını çıkarmanın özellikle iyi bir yoludur, ancak bu günlerde çok fazla Hint turşusu ve küçük balık yeme olasılığınız daha yüksek – ya da yaptığınızın yerini basa’nın aldığını öğrenin.

Artan fiyatlar ve boyutların küçülmesi, Pomfret’in Maharashtra kıyılarında kronik olarak aşırı avlanmasından kaynaklanmaktadır. Bu, avlanma sayısında bir düşüşe yol açtı, ancak aynı zamanda bulunabilecek her şeye olan talebin de artmasına neden oldu. Balıkçılar pomfretleri bulma ve daha küçük yavruları yakalama konusunda giderek daha fazla çaresiz kalıyor. Ancak yavru balıkların yakalanması, yetişkinliğe ulaşan ve daha fazla sayıda yumurtlayan balıkların sayısını azaltarak pomfret popülasyonlarını daha da aşağı doğru iter.

Gümüş bobblehead Maharashtra eyalet balığına isim verme yönündeki son girişimi bu kadar ilginç kılan da budur. Eyalet maskotlarına isim vermek genellikle hoş ve anlamsız bir harekettir, ancak bu durumda pratik amaç balığın korunmasına yardımcı olmaktır. Girişim, stoklardaki düşüşün en ağır yükünü çeken, ancak aşırı avlanmayı kontrol edememeleri ana neden olan balıkçı örgütleri tarafından önerildi.


Konkan kıyısındaki balıkçılar her zaman Pomfret'i arıyordu ama bu pek çok balık arasında en değerli olanlardan biriydi (HT PHOTO)

Konkan kıyısındaki balıkçılar her zaman Pomfret’i arıyordu ama bu pek çok balık arasında en değerli olanlardan biriydi (HT PHOTO)

Bu yeni bir sorun değil. 2007 yılı civarında Dr. Merkezi Deniz Balıkçılığı Araştırma Enstitüsü’nden VD Deshmukh, pomfret ve bombil gibi önemli balıkların yakalanmasındaki eğilimler hakkında SG Raje ile birlikte yazılan bir makaleyi paylaştı [Bombay Duck] Mumbai yakınlarında. Balıkçılık istatistikleri kafa karıştırıcı olabiliyor çünkü avın bir kısmı, kayıt yapılan rıhtımlarda boşaltılmayan küçük teknelerle ya da farklı eyaletlerden, hatta farklı ülkelerden gelen büyük trol tekneleriyle yapılıyorsa kayıt edilemiyor. Balık stokları da aniden ve geçici olarak toparlanarak yanlış umutlar doğurabilir.


Bununla birlikte, Dr. Deshmukh’un çalışması, daha derin ve daha uzun süre balık tutabilen güçlü trol teknelerinin yanı sıra, daha önce geleneksel ağların daha büyük ağlarından kaçan yavru balıkları yakalayan küçük gözenekli monofilament ağların kullanılmasına atfettiği düşüş eğilimlerini açıkça belirledi. Dr. Deshmukh ayrıca geleneksel olarak Hıristiyan balıkçıların Büyük Perhiz sırasında resmi olmayan balıkçılık yasakları uyguladığını, Hindu balıkçıların ise Shravan döneminde yavruların hızla büyüdüğü zamana denk geldiğini belirtti. Bu geleneklerin kendileri için önemsiz olduğu yeni müşterilerin akınıyla birlikte, tahmin edilebilir sonuçlarla yıl boyunca balıkçılık başladı.

Sorunun daha geniş nedeni budur. Konkan’daki balıkçılar her zaman pomfret arayışında olmuşlardır, ancak bu pek çok balık arasında değerli bir balıktır. Yerel topluluklar mevsime bağlı olarak çeşitli balık türlerini tüketmenin önemini biliyorlardı. Çoğu insan, tadı et eksikliğini telafi eden küçük kemikli balıkları her gün yiyordu. Pomfret, surmai ve rawas gibi büyük balıklar kutlamalarda tüketilir veya talebin önemli ancak aşırı olmayan olduğu şehirlere satılırdı.

İngilizler Pomfret’e değer veriyordu. 1874’te Saturday Review’da “Bombay’daki en büyük zevk ‘pomfret’ adı verilen bir balığı yemekti” diye yazmıştı (alıntı Hobson-Jobson’daydı). onun içinde “Madras için Mutfak Notları.”‘, Albay Kenney-Herbert bunu servis etmenin birkaç yolunu listeliyor: kapari sosu, maydanoz sosu, la Normande, a la Provencale, aux fines herbes ve daha fazlası. Parsiler onu muz yapraklarıyla buğuladı, Konkani Müslümanları onu karideslerle doldurdu ve bazı aşçılar, düzleştirilmiş şeklin şaşırtıcı bir etki yarattığı ve sert kızarmış balığın, yemek isteyen misafirleri ağırlamak için dik olarak kaldırıldığı “Standing Pomfret” adlı bir yemek servis etti. bakmak için.

Mumbaikarlar pomfret’in yalnızca şehirde bulunduğunu düşünebilir, ancak aslında Asya’da yaygın olarak tüketilmekte ve takdir edilmektedir. Zubaidi, Arap Yarımadası’nda çok rağbet görüyor MangatsuoJaponlar tarafından hem çiğ olarak sashimide hem de kızartılmış olarak tempurada yenmesi takdir edilmektedir. Alan Davidson’un 1977 tarihli kitabında şöyle deniyor: Güneydoğu Asya’dan deniz ürünleriTaylandlı bir deniz biyoloğunun her zaman “özellikle lezzetli olan yumuşak alt yüzgeçleri ve kuyruğu yemesi” tavsiyesini aktarıyor.

Maharashtra’daki gümüş pomfret için bu, balıkçıların değerli bir ihracat pazarı olduğunu keşfettiği ve restoran işletmecilerinin azalan Konkan avını telafi edecek Bangladeş gibi başka kaynakların olduğunu keşfettiği anlamına geliyor.

Bu, 1990’larda Trishna, Ankur, Excellensea ve Mahesh Lunch Home gibi mükemmel ızgara pomfretler üreten tandırlar kuran deniz ürünleri restoranlarının patlamasıyla başladı. Çeşitli balık türleriyle, özellikle de küçük kemikli balıklarla uğraşmak istemeyen, pomfret gibi yemesi kolay türleri isteyen yeni tüketiciler ortaya çıktı. Bu yeni tüketiciler için ideal balıktı çünkü kemikleri azdı ve “balıksı” bir tada sahipti, ancak tüm tatlara uyum sağlayabilecek temiz pullu ete sahipti.

Bu yeni tüketicilerden gelen talep, Pomfret’in aşırı avlanmasına gerçekten neden oldu ve şu anda balığı kurtarmaya yönelik her türlü çabayı baltalayabilir. Avlanma kısıtlamaları hisse senetlerine yardımcı olsa da, muson mevsimindeki düzenli kapanmaların gösterdiği gibi, bunlar Kovid karantinasıyla daha da etkili hale geldi. Hemen ardından, tekneler nihayet denize doğru yola çıktığında, mürettebat bol miktarda siyah pomfret hasadı yapıldığını bildirdi. Birkaç yıl boyunca tamamen kapanmanın stokların toparlanmasına yardımcı olduğu Kuzey Atlantik morina balıkçılığı deneyimi, kısıtlamaların işe yarayabileceğini gösteriyor.

Peki Pomfret’e yönelik tüketici talebi kontrolsüz devam ederse bu gerçekleşebilir mi? Balıkçılar, restoranların ithal stoklardan pomfret sunmaya devam etmesini haksız bulacaktır. Birçoğu yasağı delmeye ve istendiğinde yerel olarak avlanan balıkları yabancı balık olarak satan restoranlara sessizce tedarik etmeye cazip gelecek. Restoran tüketimini sınırlandıran ve tüketicileri diğer balıkları denemeye teşvik eden gümüş greyfurtla yalnızca gerçek anlamda bütünsel bir çözüm işe yarayacaktır.

Bunun nasıl işe yaradığını görmek için Maharashtra’nın çok uzağa bakmasına gerek yok. Pomfret Goa’da yakalandı, ancak bu eyalet hiçbir zaman buna takıntılı olmadı. Diğer balık çeşitleriyle birlikte tüketilerek genel olarak sağlıklı bir balıkçılığa katkıda bulunur. Turistlerin yalnızca birkaç balık türüne olan talebinin aşırı avlanmayı tetikleme tehlikesi oluşturması ve devletin diğer balıkçılık alanlarından daha fazla balık ithal etmeye başlaması nedeniyle bu durum artık risk altında. Ancak Goa hala çeşitli balıkçılığın değerini anlıyor ve eğer eyalet Maharashtra’daki pomfret’i çıkmaz sokağa sürüklemek yerine pomfret’e yol gösterebilseydi iyi olurdu.

Vikram Doctor, yemek ve onun Hint kültüründeki yeri hakkında yazan Goa merkezli bir gazetecidir. Gıda sürdürülebilirliği ve mutfağımızdaki çeşitliliğin kaybı nedeniyle bunun nasıl tehdit edildiğiyle ilgileniyor.


Kaliteli gazetecilikle bağımsızlığa kavuşun


HT + The Economist aboneliğinde tasarruf edin


Ücretsiz